Social media, oklejanie samochodów i mailing, czyli skuteczne sposoby na nowoczesny marketing

Social media, oklejanie samochodów i mailing, czyli skuteczne sposoby na nowoczesny marketing

24września2017

Przed współczesnymi przedsiębiorcami stoi trudne zadanie sprzedaży usług i produktów.

Trudność polega na tym, że konsument może wybierać spośród tysięcy ofert, co sprawia, że kluczem do sukcesu może być wyłącznie skuteczna reklama. Właściciele firm zatrudniają więc wysoko wykwalifikowanych marketingowców, którzy pomagają im znaleźć swoje miejsce na rynku i sprawić, że to właśnie ich produkt jest wybierany chętniej.

Według marketingowców reklama musi być blisko konsumenta, by stale przypominać mu o produkcie. W przeciwnym wypadku w ręce klienta wpadnie towar oferowany przez inną firmę. Stały kontakt z odbiorcami zapewniają przede wszystkim social media, ale specjaliści zwracają również uwagę na rolę oklejania samochodów oraz mailingu. Połączenie tych form komunikacji znacznie zwiększa szansę na sukces w biznesie.

Reklama dźwignią handlu

Reklama dźwignią handlu – głosi popularny slogan. Wiedzą o tym nie tylko marketologowie, ale przede wszystkim przedsiębiorcy, szukający sposobu na dotarcie do konsumenta. Warto wiedzieć, że skuteczna komunikacja musi być dostosowana do grupy docelowej. To z kolei wymaga odpowiednich badań poprzedzających kampanię. Dzięki nim marketingowcy mają szansę na lepsze poznanie potencjalnych klientów, co pozwala im na dopasowanie komunikacji do ich potrzeb. Specjaliści pracują również nad tym, by kampania przebiegała wielokanałowo. Oznacza to, że jedna reklama, np. w prasie nie przyniesie pożądanego rezultatu. Co innego natomiast, jeśli pojawi się również w telewizji, Internecie czy na billboardach. Wówczas więcej osób ma szansę na poznanie treści komunikatu i poznanie produktu. To oczywiście ma odzwierciedlenie w sprzedaży.

Social media w pigułce

Media społecznościowe to najpopularniejszy i jednocześnie najskuteczniejszy w ostatnim czasie kanały komunikacji. Dzieje się tak dlatego, że dzięki social media konsument ma stały kontakt z produktem. Pozwala to na śledzenie zmian oraz pokazanie przykładowego zastosowania towaru. Dodatkowo reklama w mediach społecznościowych ma znamiona poczty pantoflowej, tzn. Potencjalny klient nie czuje, że ma kontakt z reklamą – wydaje mu się natomiast, że produkt jest polecany przez innego, zadowolonego użytkownika. Ten prosty zabieg sprawia, że komunikaty pojawiające się, np. na Facebooku łatwiej i szybciej trafiają do potencjalnych konsumentów, co niemal natychmiast widać w raportach ze sprzedaży. Plusem mediów społecznościowych jest również to, że dają możliwość na zastosowanie różnych form reklamy: od zwykłego wpisu z krótką informacją o produkcie, poprzez prezentację, na filmie kończąc. Różnorodność, która dodatkowo właściwie nic nie kosztuje, sprawia, że konsument nie jest znudzony oglądaniem produktu.

Polecane wideo

Oklejanie samochodów - jeżdżąca reklama

Oklejanie samochodów (https://www.3mcentruminspiracji.pl/programy-i-szkolenia/) to kolejna często spotykana forma reklamy. Jej skuteczność polega głównie na tym, że logo, nazwa czy hasło zapisuje się w pamięci osób, które widziały oklejone auto, oswajając produkt. W procesie zakupów widziany wcześniej towar staje się bardziej atrakcyjny, ponieważ wydaje się być znanym i sprawdzonym, mimo że tak naprawdę konsument nigdy wcześniej z niego nie korzystał. Oklejanie samochodów to doskonały pomysł dla niedużych firm, które potrzebują zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Oswajanie konsumentów ze znakami firmowi przyczynia się do podniesienia statusu przedsiębiorstwa w świadomości społecznej. Efekty są oczywiście widoczne w sprzedaży.

Mailing - stały kontakt z klientem

Mailing zdaje się być nieco kontrowersyjną formą marketingu, niemniej jednak przynosi wiele korzyści firmom, które z niego korzystają. Polega przede wszystkim na rozsyłaniu ofert lub informacji o przedsiębiorstwie osobom, które wcześniej korzystały z jego usług lub kupiły jego produkt. Najczęściej jest stosowany przez sklepy internetowe, choć z roku na rok sięga po niego coraz większa liczba osób. Kontrowersyjność tej metody polega głównie na gromadzeniu danych osobowych, choć warto dodać, że niesprawnie prowadzony mailing może przynieść więcej szkody niż pożytku. Trzeba bowiem pamiętać, że zasypywanie mailami klienta prędzej zniechęci go do ponownych zakupów, dlatego nie należy wysyłać zbyt wielu wiadomości, szczególnie na ten sam temat. Warto natomiast informować klienta o nowych produktach, promocjach czy ofertach specjalnych. To z pewnością przełoży się na zysk.

Skuteczna kampania marketingowa wymaga zaangażowania i pracy wielu specjalistów, jednak rozsądny przedsiębiorca może sam zadbać o to, by wyrobić swoją pozycję na rynku. Proste metody takie jak social media, oklejanie samochodów czy mailing pomogą szczególnie firmom stawiającym pierwsze kroki w biznesie, których środki na reklamę są ograniczone. Pamiętajmy jednak, że reklama, aby była skuteczna, musi być ciekawa, a nie nachalna. Tylko wówczas przyniesie zysk, a nie stratę.

Najnowsze

  • Wyrusz w rejs pod żaglami ITAKI

    Wyrusz w rejs pod żaglami ITAKI

    Relaks, gorące słońce, błękitne niebo, szum oceanu i rajskie wyspy na horyzoncie tak w jednym zdaniu można opisać propozycję spędzenia urlopu, jaką przygotowała Itaka.

  • W raju rządzą kobiety

    W raju rządzą kobiety

    Ocean, obłe skały, atole koralowe. Lasy, żółwie, rzadkie ptaki. Cynamon, wanilia, goździki. Szmaragd, turkus, kobalt. Piraci i kolonizatorzy, upał i wiatr. Kuszące obrazami tropikalnej idylii Seszele stały się przystanią dla poszukiwaczy piękna oraz wielbicieli natury. Ale ten archipelag jest również jedną z nielicznych na świecie enklaw matriarchatu.

  • Pobrykać na lotnisku

    Pobrykać na lotnisku

    Basen na dachu budynku, korty do squasha, ponad 70 luksusowych sklepów, meczet, dwa hotele - port lotniczy Hamad International. Zbudowany za 15 miliardów dolarów, otwarty w 2014 roku z imepetem rozsiadł się pośród największych i najciekawszych lotnisk na świecie.

Polecamy

  • Polskie podróżowanie – 7 kierunków, w które warto się wybrać

    Polskie podróżowanie – 7 kierunków, w które warto się wybrać

    Lubisz podróżować, odkrywając ciekawe zakątki naszego kraju? Poznaj 7 kierunków, które zachwycają od pierwszego pobytu. Zatrzymaj się tam na dłużej, by poddać się ich urokowi. Urokowi sprawiającemu, że zechcesz tam powrócić.

  • Pomysł na nietypowy urlop? Rejs do Berlina!

    Pomysł na nietypowy urlop? Rejs do Berlina!

    Płynąc spacerowym jachtem motorowym po Odrze, wybrać można wiele kierunków, jednak tym, który musi przebyć każdy motorowodniak jest trasa z Wrocławia do Berlina. To blisko 700 km rzecznej żeglugi, podczas której zobaczy się niesamowite miejsca i przeżyje niecodzienne przygody. Przedstawiamy 5 największych atrakcji szlaku Wrocław-Berlin.