Social media, oklejanie samochodów i mailing, czyli skuteczne sposoby na nowoczesny marketing

Social media, oklejanie samochodów i mailing, czyli skuteczne sposoby na nowoczesny marketing

24września2017

Przed współczesnymi przedsiębiorcami stoi trudne zadanie sprzedaży usług i produktów.

Trudność polega na tym, że konsument może wybierać spośród tysięcy ofert, co sprawia, że kluczem do sukcesu może być wyłącznie skuteczna reklama. Właściciele firm zatrudniają więc wysoko wykwalifikowanych marketingowców, którzy pomagają im znaleźć swoje miejsce na rynku i sprawić, że to właśnie ich produkt jest wybierany chętniej.

Według marketingowców reklama musi być blisko konsumenta, by stale przypominać mu o produkcie. W przeciwnym wypadku w ręce klienta wpadnie towar oferowany przez inną firmę. Stały kontakt z odbiorcami zapewniają przede wszystkim social media, ale specjaliści zwracają również uwagę na rolę oklejania samochodów oraz mailingu. Połączenie tych form komunikacji znacznie zwiększa szansę na sukces w biznesie.

Reklama dźwignią handlu

Reklama dźwignią handlu – głosi popularny slogan. Wiedzą o tym nie tylko marketologowie, ale przede wszystkim przedsiębiorcy, szukający sposobu na dotarcie do konsumenta. Warto wiedzieć, że skuteczna komunikacja musi być dostosowana do grupy docelowej. To z kolei wymaga odpowiednich badań poprzedzających kampanię. Dzięki nim marketingowcy mają szansę na lepsze poznanie potencjalnych klientów, co pozwala im na dopasowanie komunikacji do ich potrzeb. Specjaliści pracują również nad tym, by kampania przebiegała wielokanałowo. Oznacza to, że jedna reklama, np. w prasie nie przyniesie pożądanego rezultatu. Co innego natomiast, jeśli pojawi się również w telewizji, Internecie czy na billboardach. Wówczas więcej osób ma szansę na poznanie treści komunikatu i poznanie produktu. To oczywiście ma odzwierciedlenie w sprzedaży.

Social media w pigułce

Media społecznościowe to najpopularniejszy i jednocześnie najskuteczniejszy w ostatnim czasie kanały komunikacji. Dzieje się tak dlatego, że dzięki social media konsument ma stały kontakt z produktem. Pozwala to na śledzenie zmian oraz pokazanie przykładowego zastosowania towaru. Dodatkowo reklama w mediach społecznościowych ma znamiona poczty pantoflowej, tzn. Potencjalny klient nie czuje, że ma kontakt z reklamą – wydaje mu się natomiast, że produkt jest polecany przez innego, zadowolonego użytkownika. Ten prosty zabieg sprawia, że komunikaty pojawiające się, np. na Facebooku łatwiej i szybciej trafiają do potencjalnych konsumentów, co niemal natychmiast widać w raportach ze sprzedaży. Plusem mediów społecznościowych jest również to, że dają możliwość na zastosowanie różnych form reklamy: od zwykłego wpisu z krótką informacją o produkcie, poprzez prezentację, na filmie kończąc. Różnorodność, która dodatkowo właściwie nic nie kosztuje, sprawia, że konsument nie jest znudzony oglądaniem produktu.

Polecane wideo

Oklejanie samochodów - jeżdżąca reklama

Oklejanie samochodów (https://www.3mcentruminspiracji.pl/programy-i-szkolenia/) to kolejna często spotykana forma reklamy. Jej skuteczność polega głównie na tym, że logo, nazwa czy hasło zapisuje się w pamięci osób, które widziały oklejone auto, oswajając produkt. W procesie zakupów widziany wcześniej towar staje się bardziej atrakcyjny, ponieważ wydaje się być znanym i sprawdzonym, mimo że tak naprawdę konsument nigdy wcześniej z niego nie korzystał. Oklejanie samochodów to doskonały pomysł dla niedużych firm, które potrzebują zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Oswajanie konsumentów ze znakami firmowi przyczynia się do podniesienia statusu przedsiębiorstwa w świadomości społecznej. Efekty są oczywiście widoczne w sprzedaży.

Mailing - stały kontakt z klientem

Mailing zdaje się być nieco kontrowersyjną formą marketingu, niemniej jednak przynosi wiele korzyści firmom, które z niego korzystają. Polega przede wszystkim na rozsyłaniu ofert lub informacji o przedsiębiorstwie osobom, które wcześniej korzystały z jego usług lub kupiły jego produkt. Najczęściej jest stosowany przez sklepy internetowe, choć z roku na rok sięga po niego coraz większa liczba osób. Kontrowersyjność tej metody polega głównie na gromadzeniu danych osobowych, choć warto dodać, że niesprawnie prowadzony mailing może przynieść więcej szkody niż pożytku. Trzeba bowiem pamiętać, że zasypywanie mailami klienta prędzej zniechęci go do ponownych zakupów, dlatego nie należy wysyłać zbyt wielu wiadomości, szczególnie na ten sam temat. Warto natomiast informować klienta o nowych produktach, promocjach czy ofertach specjalnych. To z pewnością przełoży się na zysk.

Skuteczna kampania marketingowa wymaga zaangażowania i pracy wielu specjalistów, jednak rozsądny przedsiębiorca może sam zadbać o to, by wyrobić swoją pozycję na rynku. Proste metody takie jak social media, oklejanie samochodów czy mailing pomogą szczególnie firmom stawiającym pierwsze kroki w biznesie, których środki na reklamę są ograniczone. Pamiętajmy jednak, że reklama, aby była skuteczna, musi być ciekawa, a nie nachalna. Tylko wówczas przyniesie zysk, a nie stratę.

Najnowsze

  • Czeka Cię długi lot? Sprawdź, jak wykorzystać ten czas

    Czeka Cię długi lot? Sprawdź, jak wykorzystać ten czas

    Dla niektórych podróż samolotem to rozrywka i ekscytujące wydarzenie. Dla innych stres, nuda i zmęczenie. Bez względu na to do której grupy należysz, warto spędzić godziny w samolocie w możliwie najlepszy sposób. Najlepszą ku temu okazję zapewniają podróże prywatnymi odrzutowcami, które coraz prężniej działają na polskim rynku. Sprawdź, jak efektywnie spędzić czas na pokładzie samolotu.

  • Muztagh Ata - góra tylko dla Chińczyków

    Muztagh Ata - góra tylko dla Chińczyków

    Agnieszka Jędrzejczyk latem 2012 roku wyruszyła do chińskiego Pamiru, by zdobyć Muztagh Ata – jeden z 43 najwyższych szczytów świata. Jej relację zamieściliśmy we Voyage. Dziś publikujemy dziennik z kolejnego podejścia do zdobycia tej trudnej góry. Czy wyprawa z roku 2016 była dla niej łaskawsza? Czy tym razem jej się powiodło?

  • Jeśli otwarcie wina, to tylko w Mołdawii

    Jeśli otwarcie wina, to tylko w Mołdawii

    Mołdawskie wina, to najbardziej charakterystyczny produkt eksportowy tego kraju. Dlatego gdy w jednym miejscu zebrało się 49 wystawców, by zaprezentować 260 najlepszych trunków ze swoich winnic, nie mogło nas tam zabraknąć.

Polecamy